Algemene voorwaarden Phoni

Artikel 1. Definities 1.1: Onder opdrachtgever wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: de
natuurlijke- of rechtspersoon die met
Onder overeenkomst wordt iedere overeenkomst verstaan die schriftelijk of elektronisch, tussen
Phoni

Artikel 2. Toepasselijkheid 2.1: Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle
rechtshandelingen van Phoni, evenals op de tussen Phoni en de
opdrachtgever gesloten overeenkomst (en), ongeacht de woon- of vestigingsplaats(en) van de bij die
overeenkomst betrokken partijen en ook ongeacht de plaats waar de overeenkomst tot stand is
gekomen dan wel ten uitvoer dient te worden gelegd. Voordat de overeenkomst tot stand komt dient
opdrachtgever de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden te aanvaarden.
Artikel 3. Aanbod, offertes, aanbiedingen, overeenkomst 3.1: De overeenkomst tot koop en verkoop
komt tot stand op het moment van aanvaarding door de opdrachtgever van het aanbod en het voldoen
aan de daarbij gestelde voorwaarden. 3.2: Indien de opdrachtgever het aanbod langs elektronische
weg heeft aanvaard, bevestigt Phoni onverwijld langs elektronische weg de ontvangst
van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan
de opdrachtgever de overeenkomst ontbinden. 3.3: Phoni is gerechtigd de
overeenkomst te ontbinden indien Phoni goede gronden heeft om aan te nemen dat
de opdrachtgever niet aan zijn verplichting zal (kunnen) voldoen. Indien een bestelling niet wordt
geaccepteerd dan wel daaraan nadere voorwaarden worden verbonden, deelt Phoni
dit gemotiveerd mee binnen 10 dagen na ontvangst van het bestellen. 3.4: Voor diensten/leveringen
waarvoor in verband met de aard en/of omvang geen opdrachtbevestiging wordt verzonden, geldt de
factuur tevens als opdrachtbevestiging. 3.5: Phoni is gerechtigd een order te
annuleren indien een product niet langer leverbaar is. Phoni stelt opdrachtgever
hiervan uiterlijk binnen 10 dagen na bestelling op de hoogte. 3.6 Aanbetalingen welke voldaan zijn in
de winkel voor diensten en/of niet voorraadartikelen worden niet gecrediteerd indien men van de koop
afziet.

Artikel 4. Verkoop of (af)levering van producten 4.1: Door zich op de website van Phoni
Groningen of aan de andere kant akkoord te verklaren met het aanbod ter zake van de koop of
(bij)levering van een product, komt er onmiddellijk een overeenkomst tot stand tussen Phoni
Groningen en de opdrachtgever tot (af)levering van een product van het in het aanbod genoemde
merk, soort en type in overeenstemming met de in het aanbod genoemde prijs en onder
toepasselijkheid van de in het aanbod omschreven bepalingen, waarvan de onderhavige algemene
voorwaarden van Phoni een onderdeel uitmaken. 4.2 In geval van verhoging van één
of meer der kostprijs factoren is Phoni gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te
verhogen. Een dergelijke prijsverhoging geeft de opdrachtgever het recht om de overeenkomst te
ontbinden binnen 7 dagen na melding van deze prijsverhoging door Phoni. Indien
door wettelijke bepaling een prijsverhoging doorgevoerd wordt, heeft de opdrachtgever geen recht op
ontbinding. Dit kan bijvoorbeeld een verhoging van het BTW-tarief zijn.

Artikel 5. Levering, leveringstermijnen, transport 5.1: Levering geschiedt via TNT tenzij anders is
overeengekomen. 5.2: Bezorging van aankopen geschiedt op kosten van de opdrachtgever, tenzij
anders vermeld. Phoni behoudt het recht om vóór het sluiten van de overeenkomst
bezorgkosten en eventuele kosten daarmee verband hebbende afzonderlijk op te geven. Aan de
opdrachtgever wordt vóór het sluiten van de overeenkomst de totaalprijs medegedeeld die hij op
grond van de gemaakte afspraken verschuldigd zal zijn. 5.3: Phoni behoudt zich het
recht voor bestelde zaken in deelzendingen te leveren en te Phoni een overeenkomst
aangaat. 1.2: en de opdrachtgever tot stand komt. factureren, nadat de opdrachtgever hier
toestemming voor heeft gegeven. 5.4: Opdrachtgever is verplicht de zaken af te nemen op het
moment dat Phoni deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment
waarop deze hem volgens de overeenkomst ter beschikking worden gesteld, tenzij het product zo
beschadigd is, dat het niet redelijk is om het product af te nemen. 5.5: Het reclameren ontslaat de
opdrachtgever niet van zijn betalingsverplichtingen ten opzichte van Phoni. 5.6: Indien
de opdrachtgever afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die
noodzakelijk zijn voor de levering, is Phoni gerechtigd de zaken op te slaan voor risico
en kosten van de opdrachtgever. 5.7: Indien Phoni door overmacht van blijvende of
tijdelijke aard wordt verhinderd de overeenkomst (verder) uit te voeren, is Phoni indien
redelijk gerechtigd zonder enige verplichting tot schadevergoeding de overeenkomst zonder een
gerechtelijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. 5.8: Voor zover de overeenkomst op
afstand tot stand komt als bedoeld in afdeling 9A van titel 7 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek,
zal Phoni bestellingen met bekwame spoed, doch ten minste binnen 30 dagen na de
totstandkoming van de overeenkomst uitvoeren. Indien de bezorging hetzij door (tijdelijk) niet in
voorraad zijn, hetzij om andere redenen vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel
slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de opdrachtgever hiervan uiterlijk één maand,
nadat de overeenkomst is gesloten, bericht. De opdrachtgever heeft in dat geval het recht om de
bestelling zonder kosten te annuleren. Voor zover Phoni de opdracht al gedeeltelijk
had uitgevoerd, is de opdrachtgever in geval van de hier bedoelde annulering verplicht het
ontvangende weer aan Phoni te restitueren.
Artikel 6. Betaling 6.1: Tenzij anders overeengekomen dient betaling te geschieden door middel van
overboeking via telebankieren of via paypal. 6.2: Indien er op rekening wordt gekocht zullen de
facturen door opdrachtgever worden betaald binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij de
betalingscondities op de factuur anders vermelden. Wanneer bij levering onder rembours weigering
aan de deur plaats vindt, zal betreffende levering door Phoni aan opdrachtgever
alsnog gefactureerd worden, tenzij het product bij levering zo beschadigd is dat het niet redelijk is dat
de consument het product dient af te nemen. 6.3: Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum
is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. In dat geval zijn alle vorderingen uit welke hoofde dan
ook, van Phoni op de opdrachtgever direct opeisbaar. De opdrachtgever is vanaf het
moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag ook de wettelijke rente hierover
verschuldigd en de incasso kosten / juristenvergoeding. 6.4: In geval van liquidatie, faillissement,
beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van gebruiker en de
verplichtingen van de opdrachtgever tegenover Phoni onmiddellijk opeisbaar.


Artikel 7. Eigendomsvoorbehoud 7.1: Alle aan de opdrachtgever geleverde goederen blijven eigendom
van Phoni tot het moment van volledige betaling van alle bedragen, met inbegrip van
eventuele rente en kosten, die de opdrachtgever verschuldigd is voor de krachtens de overeenkomst
geleverde of te leveren goederen of verrichte of nog te verrichten diensten, evenals ter zake van
vorderingen wegens het tekortschieten in de nakoming van genoemde overeenkomst. 7.2: De
opdrachtgever is gehouden voor zorgvuldige behandeling van de goederen zorg te dragen en mist het
recht de geleverde goederen anders dan na schriftelijke toestemming van Phoni, te
bezwaren en/of te belenen en/of hierop (stil) pandrecht te vestigen, zolang opdrachtgever niet volledig
aan zijn verplichtingen tegenover Phoni heeft voldaan. 7.3: Ingeval Phoni
Groningen de order geheel of gedeeltelijk ontbindt is zij gerechtigd het onbetaald gebleven deel van
het geleverde terug te nemen. Ontbinding en/of terugname laat het recht van Phoni
op schadevergoeding onverlet door hem worden afgenomen, dan worden de goederen te zijner
beschikking opgeslagen voor zijn rekening en risico.
Artikel 8. Garantie 8.1: Voor accu's , laders (breuken o.a. aan kabel/connector vallen niet onder
garantie), toetsenborden, lcd-schermen (garantie geldig vanaf 3 dode pixels) geldt een
garantietermijn van 6 maanden. Voor lcd inverters, als gebruiksartikel, geldt een termijn van 3
maanden. 8.2: De garantie is niet van toepassing indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg
zijn van juist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik. Gebruik voor andere dan normale
(bedrijf)doeleinden, van buiten komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of indien de
goederen door anderen dan Phoni zijn gewijzigd of worden onderhouden.
8.3: Indien het product bij controle niet DOA of defect blijkt te zijn, worden er afhankelijk van de
gemaakte kosten door Phoni, onderzoekskosten in rekening gebracht. 8.4: Defecten
veroorzaakt door software- of configuratieproblemen vallen niet onder garantie. 8.5: De kosten voor
verzending van en naar Phoni zijn voor rekening van de klant. Ongefrankeerde
goederen worden niet geaccepteerd. De klant is zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing
tijdens transport naar Phoni. Dit kan niet worden verhaald op de transportverzekering
van Phoni. 8.6: De verzendkosten van de omruiling van een product naar de
klant zijn voor rekening van Phoni, mits het om defecte of verkeerd geleverde
producten gaat. 8.7: Indien opdrachtgever een product naar Phoniop wil sturen,
dient opdrachtgever eerst via e-mail melding te doen hiervan. Pakketten zonder vermelding van
klantgegevens en/of factuurnummer worden niet geaccepteerd. 8.8: De opdrachtgever dient aan
te tonen dat de zaak binnen de garantietermijn een gebrek vertoont waarvoor deze garantie
geldt. 8.9: Opdrachtgever dient zowel bij de bestelling als bij plaatsing te controleren of het
geleverde product daadwerkelijk overeenkomt met het originele exemplaar. Schade ontstaandoor onzorgvuldige controle is voor rekening van de opdrachtgever. 8.10: Op de
garantiebepaling gelden onverminderd de rechten en vorderingen die de wet aan de koper
toekent.
9. Let op! reparatieonderdelen zoals inverters, beeldschermen en videokaarten die besteld
worden om een defect te testen worden eveneens niet terug genomen!
U bent als klant en reparateur zelf verantwoordelijk voor de diagnose, als u niet zeker van uw
zaak bent dan kunt u ons inschakelen wij berekenen slechts €25,00 voor het onderzoek.
9.1: Pakjes met goederen die zonder overleg en zonder toestemming zijn geretourneerd worden
niet aangenomen en worden dus niet behandeld.

Artikel 10. Reclame, klachten, aansprakelijkheid, retouren 10.1: Opdrachtgever in de uitoefening
van beroep of bedrijf heeft de verplichting bij aflevering van producten en/of diensten de zaken te
onderzoeken of deze aan de overeenkomst beantwoorden. Eventuele klachten over een door
Phoni geleverd product dienen door de opdrachtgever terstond aan Phoni
Groningen gemotiveerd binnen uiterlijk 7 werkdagen na aflevering per e-mail, dan wel schriftelijk
te worden medegedeeld. Voor zover de opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst met
Phoni niet heeft gehandeld in de uitoefening van een zelfstandig beroep of bedrijf
maar als consument, raadt Phoni aan de ontvangen producten onmiddellijk te
inspecteren en binnen bekwame tijd na ontdekking van het gebrek of de afwijking daarvan per
email dan wel schriftelijk aan Phoni mededeling te doen, waarbij een
kennisgeving binnen één maand na ontdekking tijdig is. In overleg tussen opdrachtgever en
Phoni kan levering van het ontbrekende, herstel, vervanging of retourbetaling
plaatsvinden. Bij overschrijding van de 7 werkdagen termijn of als consumentenkoper de 1
maanden termijn vervalt het recht te reclameren. Na het verstrijken van bovengenoemde
termijnen wordt Phoni geacht haar verplichtingen correct te zijn nagekomen, en
wordt aangenomen dat de opdrachtgever de zaken in goede orde heeft ontvangen, behoudens
tegenbewijs door opdrachtgever. 10.2: Phoni aanvaardt retour gezonden zaken,
zoals vernoemd in artikel 9 lid 1 slechts indien en voor zover zij met deze t erugzending tevoren
schriftelijk of per e-mail akkoord is gegaan, en dan slechts wanneer deze zaken aan het door
Phoni op te geven ad res worden afgeleverd in de originele verpakking en in de
staat waarin Phoni deze zaken aan de opdrachtgever afleverde. 10.3: Ruilen
van producten kan alleen indien er een geldig aankoopbewijs getoond wordt. Producten kunnen
alleen geruild worden mits ze compleet worden aangeboden en zijn voorzien van o.a. driver(s),
handleiding(en) en orginele verpakkingen. 10.4: Producten kunnen alleen geruild worden als ze
met alle geleverde toebehoren indien redelijkerwijze mogelijk in de originele verpakking aan de
ondernemer geretourneerd worden, conform de door de ondernemer verstrekte instructies. 10.5:
Indien het geleverde product defect raakt binnen de garantieperiode, wordt door Phoni een nieuw exemplaar verstuurd binnen 30 dagen dagen na ontvangst van het defecte
product door Phoni. Er kan een vergelijkbaar product aangeboden worden. 10.6:
Bepaalde producten worden omgeruild voor een vervangend, vergelijkbaar product (indien een
product niet meer geproduceerd wordt), afhankelijk van de garantievoorwaarden van de
leverancier.10.7: de klant dient ten alle tijde eerst het product te retourneren voordat er enig
credit of omruil volgt.

Artikel 11. Persoonsgegevens 11.1: Opdrachtgevers en overige bezoekers van de website van
Phoni ontvangen géén commerciële informatie van Phoni, al dan
niet via e-mail, tenzij zij de wens daartoe uitdrukkelijk te kennen hebben gegeven door activering
van een daartoe bestemde knop op de webpagina van Phoni. In het laatste geval
hebben de onderstaande bepalingen van dit artikel betekenis. 11.2: De door opdrachtgever
ingevoerde persoonlijke gegevens zullen worden opgenomen in een bestand alleen ter gebruik
voor de uitvoering van de bestelling van opdrachtgever. 11.3: De gegevens van opdrachtgever
worden opgenomen in een centraal bestand van Phoni en zullen alleen worden
gebruikt om opdrachtgever volledig up-to-date te houden voor wat betreft de zaken en diensten
van Phoni, tenzij opdrachtgever heeft aangegeven hier geen prijs op te stellen.
De verwerking van de gegevens van opdrachtgever zal geschieden in overeenstemming met de
toepasselijke wet- en regelgeving. 11.4: Opdrachtgever kan desgewenst inzage verkrijgen in de
gegevens die door Phoni over de persoon van de opdrachtgever worden
opgenomen in het bestand van Phoni. Opdrachtgever is gerechtigd wijziging van
de gegevens te verlangen indien deze gegevens niet correct zijn. 11.5: Opdrachtgever is te allen
tijde bevoegd aan Phoni mede te delen dat hij de hier bedoelde commerciële
informatie niet meer wenst te ontvangen, waarna Phoni zo spoedig mogelijk tot
het stopzetten daarvan zal zorg dragen.

Artikel 12. Toepasselijk recht en geschillenregeling 12.1: Op alle aanbiedingen, bestellingen en
overeenkomsten van Phoni is het Nederlands recht van toepassing. 12.2:
Geschillen tussen Phoni en een opdrachtgever kunnen door beide partijen ter
beslechting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde gerechtelijke instanties. Tenzij de
opdrachtgever schriftelijk een ander adres of andere vestigingsplaats aan Phoni
heeft doorgegeven, mag Phoni met betrekking tot eventueel te voeren
gerechtelijke procedures, van welke aard ook, ervan uitgaan dat de opdrachtgever nog altijd
woont of gevestigd is op het destijds door hem aan Phoni opgegeven adres.